27. september 2014

Urverk

Hormonbalansen er som eit komplekst urverk i kroppen - eg syns det er megafascinerande korleis ein rytme er innebygd i oss og går i takt med omgivelsane våre - sol og måne, natt og dag, jordas syklus. Små substanser skilles ut blant anna når det er på tide å sove og når vi skal våkne. 

Nattarbeid er ganske vanlig. Vi er forskjellige og nokre takler dette bedre enn andre, men generelt sett krasjer nattevåking med den indre klokka. Det stemmer godt med det eg opplever når eg svimler rundt etter to-tre arbeidsnetter og ikkje har fått sove skikkelig og magen slår knute på tråden.

Det er ein del dokumentasjon på helseskadene ved å tulle med den naturlige døgnrytmen kroppen legger opp til. Litt småkomisk å jobbe på ein medisinsk avdeling, med nettopp spesialkompetanse på hormonsjukdommar, å vita om desse tingene mens ein går der å snur på døgnet. 

Eg vil tipsa om ei bok ein dyktig kollega nylig har gitt ut. Har ikkje lest den enno, men gle meg til å ta fatt. Dr. Med. Kristian Løvås skriv til deg som vil forstå kroppen din - korleis faktorer som stress, mat, trening, søvn, forelskelse, aldring osv påvirker oss - utfra kunnskapen, ikkje myter og rykter som går. 

Å forstå kva som skjer kan kanskje hjelpe oss til å ta bedre hensyn til den indre klokka og kanskje litt mindre til menneskeskapte sekundvisere?




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar